dimecres, 21 de setembre del 2011

L’ADAPTACIÓ A EI 3 ANYS

Els primers quinze dies els infants han de venir amb el cartell del nom que us adjuntem en el sobre per facilitar-nos la seva identificació per part de tots els mestres ja que no els coneixem.
A l’hora de recollir els nens a l’aula heu de presentar el carnet que podeu trobar al sobre. Cada família en té 4 i s’han d’omplir, enganxar una fotografia del nen/a i plastificar per tal que no es faci malbé ja que l’haureu de portar durant les primeres setmanes perquè els mestres coneguin als familiar. Si algun dia ve a recollir a l’infant una persona que no és habitual també s’haurà de mostrar el carnet.
CAP NEN/A MARXARÀ AMB UN ADULT QUE NO CONEGUI I NO PORTI EL CARNET.

Intenteu que els acomiadaments siguin breus i amb alegria. A l’escola van a passar-s’ho bé. Els heu de transmetre confiança i tranquil·litat perquè l’adaptació sigui més fàcil.
És normal que plorin, sovint els passa de seguida i tornen a plorar quan els recolliu. Penseu que la situació i l’entorn són nous per ells. Hi ha nens que poden estar gairebé un mes adaptant-se. Es poden donar petites regressions: pipí, malsons... Tot és normal i anirà passant. Si l’adaptació s’allarga massa ja se’n parlarà amb la tutora.
És molt important la puntualitat a l’hora de recollir-los. Es posen molt nerviosos quan veuen que vénen a recollir als companys i que ells han d’esperar-se, sobretot a l’adaptació.

Durant els primers 15 dies hi ha mestres de reforç a l’aula ajudant a la tutora. En aquest temps s’aprofita per anar coneixent a cada un dels nens/es i se’ls permet explorar tots els racons de la classe perquè comencin a conèixer l’espai on passaran tot el curs.
El xandall es portarà a diari. Recordeu que és imprescindible que les bambes siguin de velcro. Si no es pot fer exercici, s’ha de portar el certificat mèdic. Igualment, però, han de portar el xandall.

Com podeu ajudar des de casa:
Heu d’intentar seguir al màxim la línia de l’escola. Casa i escola estem educant, formant al nen.
Els nens necessiten una estabilitat i punts de referència clars, per això es fixaran molt en el model que se’ls dóna. És molt important que tinguin els límits clars.

Hem d’ajudar-los a créixer:
- Evitar objectes i costums de nens/es més petits (xumet, cotxet, bolquers, biberó...)
-Deixar que els nens/es siguin el màxim possible autònoms.
-Que vagin adquirint petites responsabilitats a casa ( si ho fem a l’escola, perquè no també a casa ? )
-Que intentin fer les coses tots sols. Intentar que ho provin (molt important)
-Escoltar i parlar molt amb ells del que els preocupa, de les seves experiències, inquietuds...
-Mostrar interès per tot el que aprèn a l’escola i pels seus progressos, per petits que siguin. Així veuran que reconeixem la seva feina.
-Felicitar i animar al nen en cada petit progrés.
-Explicar-los  un conte (afavorint un bon ambient de lectura)
-Mirar els àlbums- el nen i la família conjuntament- del trimestre i dels projectes.
-Reforçar els hàbits que es treballen a l’escola:
Ø      pinça.
Ø      bona postura corporal.
Ø      silenci en els moments de treball
Ø      establir una rutina
Ø      recollir les seves coses
Ø     saber diferenciar l’estona d’esbarjo de la del treball.                                                                           
Ø      començar i acabar les coses.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...