PSICOMOTRICITAT


15/06/20


Hola! Entrem a l'última setmana del curs, espero que tot i les circumstàncies hàgeu pogut gaudir de fer psicomotricitat des de casa. Però això encara no s'acabat, aquest cop us proposo una gimcana familiar aquàtica! Per celebrar el final de curs!


És una activitat per què pugueu fer al pati, terrat, a la piscina o algun lloc on es pugui mullar una mica el terra, però sobretot vosaltres.

Els 5 jocs que farem són molt senzills i sempre podeu donar-li a la imaginació i crear-ne de molts més. Són jocs de competició i col·laboració per jugar amb la família o els amics/gues. Així que espero que us ho passeu molt bé i gaudiu d'un molt bon estiu que us ho heu guanyat!

Aquí teniu les proves psico-aquàtiques!


1-Passa'm el globus!

Com ja diu molt bé el joc, us haureu de passar el globus de mans a mans sense que caigui a terra. I cada cop que ens el passem farem una passa enrere, així cada cop serà més difícil. Mentre jugueu aquest joc, podeu anar donant premisses com per exemple: passar-lo amb les dues mans, amb una , amb l'esquerra...

             Game of balloon popping — Stock Vector © blueringmedia #99315328

2-El vòlei-shirt

Aquesta prova consisteix que entre dues persones, us haureu de passar un globus d'aigua però no amb les mans, sinó que amb la samarreta! I per recollir-lo també amb la samarreta. A quí l'hi explotarà a la panxa...?


3- L'equilibrista dels gots

Oi que hem practicat l'equilibri amb coixins, ninots, i moltes altres coses al cap? Doncs aquest cop ho farem amb gots ben plens d'aigua! Munteu-vos un recorregut fent zig-zag, caminant cap enrere... I l'haureu de realitzar però amb un got o bé a sobre el cap , agafant-lo amb la boca, porta'n-lo amb una mà... Això sí, vigila no caigui!

      Divertidos juegos con agua para refrescarse este verano

4- Bob esponja!

Si el joc es diu bob esponja que necessitarem? Exacte, un parell d'esponges i a més a més 4 cubells, vols o el que tinguem. Farem una competició que consistirà que cadascú tindrà una esponja, un cubell ple d'aigua i l'altre buit. Haureu de portar l'aigua d'un cubell a un altre només amb l'esponja. Aquí podeu anar posant variants pel desplaçament com per exemple a peu junts, peu coix...   
                                                    Personajes Principales | Bob Esponja Wiki | Fandom


5-Els peus pescadors

Amb aquest joc necessitarem una palangana on pugueu posar-hi els peus dues persones i boles, joguines que puguem mullar. I el que haurem de fer és només amb els peus, haurem d'agafar els objectes que tinguem dins i posar-los al nostre costat. Qui dels dos agafarà més?


Aquí us deixo una petita proposta de jocs d'aigua perquè feu quan podeu. I si inventeu algun joc millor que millor! I per últim si cliqueu AQUÍ, trobareu alguns exemples de jocs per poder fer.

Molt bon estiu! Molts i molts petons!

9/06/20

Hola nens i nenes! Ja entrem a la recta final del curs i espero que estigueu treballant molt des de casa! Avui us proposo dues activitats, una per treballar la lateralitat i la coordinació a casa i l'altra és un repte!

Abans de tot i com fem sempre.... Fem una rotllana i fent els gestos que ja sabem mentre diem la paraula "psicomotricitat":

"PSI": fem que si amb el cap
"CU": ens toquem el culet
"MU": fem mu com la vaca
"TRI": fem un triangle amb els dits
"SI": fem que si amb el cap
"TAT": ens tapem i destapem els ulls

1
En la primera activitat haureu d'imprimir aquesta imatge uns quants cops (per exemple 8-10) i després pintar els peus com més us agradi! Sino, sempre podeu repassar les vostres mans i els vostres peus en una cartolina, cartrons d'envasos,etc.




Un cop tingueu els peus pintats, els col·locarem a terra i haurem d'anar passant fent coincidir els nostres peus amb els de terra. Un cop passem un cop, podrem anar variant la posició com a continuació veureu a la foto.

Si ho volem complicar més podeu imprimir unes mans i fer diferents seqüències amb mans i peus! 

2

El segon repte és molt senzill, és enviar-me una foto o vídeo anant amb bicicleta, amb patins patinets... o bé d'excursió a la muntanya, al bosc... Oi que és ben senzill? Ara que podem sortir aprofitem i estirem les cames.


Un petó molt gran!


1/06/20



Bon dia a tots i totes! Com cada dimarts us vinc a presentar una sessió de psico perquè pugueu fer a casa. Avui us proposaré diferents jocs, però també us animo a anar a la muntanya, al bosc del costat de casa... o si no sempre podem anar amb patinet, bicicleta, patins...


Primer de tot per començar la classe estirarem i mourem totes les parts del cos i, com sempre, direm PSICOMOTRICITAT amb el cos!

Els jocs d'avui ens serviran per treballar des del ritme musical, a l'orientació espacial, millorar els nostres músculs que tenim a la boca per després millorar la parla! I sobretot, sobretot.... Per passar una estona molt divertida amb la família!




26/05/20


Bondia nenes i nens d'infantil! Ja estem a fase 1 i això vol dir que a poc a poc ens estem en sortint d'això! I amb més motiu hem de seguir treballant des de casa per millorar. Avui us vinc a presentar una sessió amb diferents jocs per poder fer a casa amb la família.


Primer de tot per començar la classe estirarem i mourem totes les parts del cos, i com sempre direm PSICOMOTRICITAT amb el cos!


Que ja ho heu fet? Doncs vinga, a continuació us deixo un vídeo on explico les diferents activitats des de jocs musicals per treballar el ritme, altres per treballar la força per després poder fer millor la pinça o bé farem servir la boca per després millorar la nostra parla! Així que mireu el vídeo que teniu a continuació.


Molts petons!


19/5/20



Bon dia! Com esteu tots i totes? Espero que estigueu portant lo millor possible el confinament i estigueu aprofitant el temps per jugar, llegir, dibuixar...


Avui des de psicomotricitat us presento una sessió més per que pogueu fer des de casa amb la família! Aquest cop és molt senzill, només necessitareu unes quantes samarretes i moltes ganes de passar-ho bé! Però com sempre, primer de tot direm psicomotrcitat amb el cos! 


“PSI”: fem que si amb el cap
“CU”: ens toquem el culet
“MU”: fem mu com la vaca
“TRI”: fem un triangle amb els dits
“SI”: fem que si amb el cap
“TAT”: ens tapem i destapem els ull


Un cop hem dit psico amb el cos, us deixo el vídeo de la sessió d'avui. Ja veureu que passo de moltes maneres les samarretes, però si vosaltres des de casa ,amb la família us inventeu una altra no dubteu en enviar-m'ho pel clickedu!

UN PETÓ MOLT GRAN! 

12/5/20

Hola us presento el parxís de l'escola Mare de Déu de La salut!

Però abans de que us expliqui res fem...

“PSI”: fem que si amb el cap
“CU”: ens toquem el culet
“MU”: fem mu com la vaca
“TRI”: fem un triangle amb els dits
“SI”: fem que si amb el cap
“TAT”: ens tapem i destapem els ull


Fet? Doncs vinga! Avui us porto un joc perquè pugueu jugar amb tota la família i a més a més poseu en pràctica les vostres habilitats motrius.

El funcionament del joc és amb les normes tradicionals del parxís però cada cop que caieu en una casella, haureu de fer una prova que us posarà un dels participants del joc (pare, mare, germans...). Cada imatge representa un contingut diferent, ja sigui per treballar la coordinació, l'equilibri, els llançaments....


A continuació teniu algunes propostes o si no, sempre podeu fer volar la vostra imaginació.





  • Si caus en aquesta casella, et toca representar una emoció: ràbia, tristesa, alegria...







  • Aquí hauràs d'imitar, tant el soroll com el moviment que fa un animal.






  • Vinga! Aquí hauràs de fer un petit ball! Us deixo alguns exemples! Si no sempre podeu improvisar alguna cançó que us agradi molt!







  • A aquesta casella necessitareu uns quants rotllos de paper de vàter, ja que us faré algunes propostes per poder superar aquesta casella (algunes de les propostes vam fer el divendres a les festes de l'escola!). Un cop els féu tots, podeu inventar-vos alguns amb la   família.





  • En aquesta casella, hauras de superar un repte amb una pilota/mitjons....! Ja sigui de llançament, equilibri... A continuació us deixo un vídeo d'alguns exemples.








  • Aquí hauràs de representar amb el cul un número.





  • Taxannnn! Aquesta casella ens servirà per expressar-nos! Hauràs de representar una pel·lícula, una sèrie, un personatge....



  • Si caus en aquesta casella, hauràs de practicar la coordinació, la memòria i els Salts! Com podeu veure al vídeo, haureu d'imitar el que faci el que teniu davant. És molt senzill només heu de construir al terra 5 quadrats com els del video i començar a posar-vos a prova. Aquí teniu un exemple: 


QUE VAGI MOLT BÉ LA SETMANA! UN ABRAÇADA!




5/5/20

Ja estan aquí les festes i per celebrar-ho avui us porto un joc des de psico on el que haureu de fer és el peregrinatge fins al Santuari de la Mare de Déu de la Salut, que és el que hauríem de fer, però com no podem ho farem virtualment!


El funcionament del joc és molt senzill, haureu de fer 8 proves per poder arribar al Santuari! I com podeu veure aquí teniu un dibuix d'un nen/a que haureu de pintar com vulgueu.... Però us heu fixat bé? Creieu que està llest per anar d'excursió? Que porta motxilla? I el pícnic? I el xandall de l'escola?.... Doncs la veritat és que li falten coses per poder anar al santuari I VOSALTRES l'haureu d'ajudar a aconseguir tot el que li falta!


I us estareu preguntant i això com ho fem? Doncs molt fàcil cada cop que supereu una prova musical del camí, guanyareu un objecte que podreu pintar, retallar i després enganxar al dibuix que heu pintat al principi, per així preparar al nostre nen/a per poder anar d'excursió.



Així que.... esteu preparats i preparades? Doncs vinga, aquí teniu les diferents parades abans d'arribar a poder celebrar les festes de l'escola. Us animo a anar representant l'història mentre us llegeixen què s'ha de fer a cada lloc!

Primer de tot....fem una rotllana i fent els gestos que ja sabem mentre diem la paraula “psicomotricitat”:

“PSI”: fem que si amb el cap
“CU”: ens toquem el culet
“MU”: fem mu com la vaca
“TRI”: fem un triangle amb els dits
“SI”: fem que si amb el cap
“TAT”: ens tapem i destapem els ulls

i ara comença el joc!

1
Pipipipi.... Sona el despertador dels pares i em desperto abans que ells, ja que estic molt nerviós perquè avui són les festes de l'escola. Em poso les sabatilles i me'n vaig al lavabo a rentar-me la cara, les dents, a fer un pipi... Mentre els pares em van cridant perquè em desperti, però jo fa estona que estic amb els ulls ben oberts! Quan acabo de fer totes les meves rutines matinals, me'n vaig a buscar el xandall de l'escola... Però culleres!, veig que està dins de la rentadora! I ara que? Doncs si voleu aconseguir el xandall net i sec aquí teniu la primera prova! Si la supereu podreu agafar en xandall de l'escola pintar-lo i després enganxar-lo!


Prova 1: Per escalfar una mica i ballar, ja que estem de festa aquí teniu el primer ball del dia!



Objecte: xandall de l'escola


                2
Ara que ja tinc el xandall net i ben sec, me'l vaig a posar abans d'anar a esmorzar. I com avui és un dia especial me'l posaré jo sol/a i arribaré abans que la resta a esmorzar! Que a més a més avui hem tocat esmorzar creps amb xocolata que m'encanten.... mmmmm, ja se'm fa la boca aigua! En un tres i no res, ja m'he acabat l'esmorzar i estic sortint de casa caminant fins que a mig camí..... me n'assabento que no porto les botes i que he sortit amb les sabatilles d'estar per casa! Quin desastre! Així que la següent prova és tornar el màxim de ràpid possible a posar-me les sabates!


Prova 2: Després d’escalfar una mica anem amb un ball una mica més dificil!



Objecte: Sabates


3
ringgggggggg.... Està sonant el timbre de les 9 però per sort he arribat a temps, tot i que una mica suat i cansat perquè em hagut de corre una estona. Entro a la classe i saludo a la meva mestra i vaig directe a penjar la motxilla al penjador , ja que en res comencem la rotllana del bon dia. Avui em toca fer el temps, així que m'aixeco i vaig a veure quin dia fa avui... Sol? Sol i núvol ? Ara no ho sé bé però amb l'ajuda de tots ho poso! (quin dia fa avui?) I com sempre per acabar fem una mica de neuromotors...1, 2, 3, 4 ,5,6,7,8,9 i 10! Just quan acabem, entra per la porta l'Encarna amb el carretó dels pícnics, i ens diu que avui s'ha aixeca't una mica trapella i que si volem el nostre pícnic hem de superar una prova.


Prova 3: Hem ballat una mica, així que aquest cop per superar aquesta prova hauràs de superar tots aquests reptes:

  • Fes 10 salts seguits a peu junts
  • Representa amb mímica un animal
  • Aguanta 20 segons a peu coix!
  • Ara aguanta 10 segons a peu coix, però amb els ulls tancats.
  • Rentat les mans durant 30 segons per veure que bé que ho fas.

Objecte: el pícnic


4
Quina bona pinta té aquest entrepà de tonyina! Avui sí que dinaré bé! I no parlem de les patates, com es nota que són les festes i tenim un pícnic molt especial fet amb molt amor per la nostra cuinera!

Miro per la finestra i veig com els nens dels cursos més grans estan sortint per l'escola,preparats per anar a caminar fins al santuari, però com jo encara estic a infantil tinc la sort d'anar amb autocar un tros, així que abans de marxar anem a fer un pipi perquè no s'escapi.

Just quan acabo veig que la meva classe dels __________(quina classe sou!) està marxant per la porta i vaig corrents perquè no marxin sense mi. Però quan estic a la porta de l'autocar, hem dono compte que... la motxilla... està al penjador de la classe. Així que he de fer mitja volta però quan arribo a secretaria em trobo a la Remei amb la meva motxilla a les mans. I em diu: si vols la teva motxilla, hauràs de fer una prova ben fàcil!


Prova 4: Vinga tornem a ballar una cançó! Si vols aconseguir la motxilla hauràs d’imporvitzar/preparar un ball amb l’himne de l’escola amb l’ajuda de la família! (Escola la salut)



Objecte: Motxilla

5

Pels pèls, però ja estic al bus al costat del meu/va millor amic. El bus engega motors i per fi ens posem direcció a la Salut. Què content que estic! De camí allà vaig observant el paisatge i imitant tot allò que veig... Un gat pujant-se a una cadira d'un bar, una abella volant per sobre d'una flor, un gos corrent darrere una pilota, un home saltant a peus junts.... Però de cop i volta, l'autocar es para davant de la torre de l'aigua de Sabadell i pels altaveus s'escolta al David dient que ara havíem d'omplir les cantimplores d'aigua. Però com sempre... ens feia passar una prova....



Prova 5: Tornem als reptes... aquest cop has de completar 5 per omplir la cantimplora d'aigua!



  • Vés d'un costat a l'altre de la casa fent el gatet (imitant el soroll) i torna com si fossis una granota.
  • Canta la tornada de l'himne de l'Escola.
  • Dona 5 voltes sobre tu mateix cap a la dreta.
  • Ara dona 5 voltes més cap a l'esquerra.
  • Fes 3 tombarelles/croquetes.



Objecte: cantimplora



6

Què és de bona aquesta aigua! Boníssima! Ara sí que estic preparat, l'autocar va directe a la Salut. Quan arribem podrem jugar, ballar, saltar... I tinc moltes ganes, ja que l'any passat no vam poder venir, ja que va ploure, per això aquest any tinc moltes ganes! Quan queda molt poc miro per la finestra i amb cara de sorpresa veig com arriben els nens de l'eso! Si que són alts i grans! Així que amb el meu/ amic/ga els imito baixant les escales com si fos un gegant.



Un cop abaix, tots veiem com l'Àlex agafa una pilota i jo com sóc molt ràpid vaig corrents a demanar-li si ens la deixa! Però estem en un dia especial i em diu que si la vull per compartir amb tothom, he de fer....



Prova 6: Ara toca fer proves amb pilotes o el que tinguem semblant. Així que preparat!



  • Vés d'un costat a l'altre de la casa, votant la pilota.
  • Ara hauràs d'anar controlant-la amb els peus.
  • Fes 10 llançaments a l'aire i agafa-la sense que caigui
  • Amb un pal d'escombra, vés controlant la pilota, passant per un mini circuit

Objecte: Pilota



7
Quina suada! He jugat a futbol, a la bomba, al pica paret, al stop...I estic tan cansat que vaig a beure aigua per hidratar-me una mica. Per què després de fer esport ens hem d'hidratar molt bé! Quan estic acabant de veure aigua, escolto a la Raquel com ens crida a tots per anar davant del santuari a fer les ofrenes i les pregàries a la Mare de Déu de la Salut. I com estic molt content de com estic aprenent a llegir, surto voluntari a llegir-ho davant de tota l'escola. Però quan arribo davant del micro, la Raquel em diu que s'han perdut els fulls de la pregària a l'estona de temps lliure i he de buscar-los sense que ningú es doni compte, així que vaig de puntetes amagant-me per tot allò que em pugui tapar... sort que sóc petit! Arribo als gronxadors on estavem jugant abans i trobo els papers! Però quan em giro veig que tinc un circuit al davant! Doncs bé l'haure de fer!

Prova 7: aquesta prova és molt fàcil! Haureu de muntar un súper circuit a casa, el més original possible per així poder-la superar! Vinga, a volar la imaginació! Podem provar la força, l'equilibri, la punteria , l'arrossegament... però shttttt ja no dic més pistes!

Objecte: pregària a la Mare de Déu de la Salut

8
Ara si que estic cansat, el circuit d'abans m'ha deixat fos, però per sort he aconseguit les pregàries i l'he llegit molt bé... I això que mentre ho feia no em parava de sonar la panxa, quina gana que tinc!!! Però per sort ja és l'hora de dinar i podré recarregar energies. Obro la motxilla i trec l'entrapà de tonyina, la bossa de patates i les galetes del postre que són molt bones.... però amb un tres i no res, ja m'ho he acabat tot i fins i tot els meus companys de classes m'han donat de les patates que més m'agraden! Quina sort tenir aquests amics!

Al cap d'una estona i d'haver fet la migdiada, el Fran el director agafat el micro per dir-nos a tota l'escola que en res comença la festa i el ball final, però que abans jugarem a un joc! Un joc amb el qual si ho fem molt bé podrem aconseguir la millor decoració perquè la festa sigui perfecte. Així que em poso mans a la feina!

Prova 8: la penúltima prova serà seguir una sessió de fitness de la mà d'uns superherois i superheroïnes! Això és més difícil però segur que us surt!

Objecte: Decoració de festa

9
Quina il·lusió ja tinc la millor decoració possible per la festa globus, cartells, pastissos.....! I a més a estic al Santuari! I per fi, aquest any podem celebrar les festes de l'escola amb un molt bon dia! Així que per celebrar que ho he aconseguit faré un ball!

Ball final: aquest ball el podeu anar practicant, ja que el divendres farem una classe de zumba en línia, i així ja el sabreu!




28/04/20

Bon dia! Com esteu!? Espero que molt bé i que us ho estigueu passant molt bé tot i les circumstàncies! Que a més, ja heu pogut sortir al carrer una mica oi? Això si feu cas de tot els que us diguin i sobretot aprofiteu per estirar les cames, corre una mica, saltar, anar amb patinet, bicicleta...



Avui us vinc a proposar una sessió de pirates , perquè pugueu fer quan tingueu temps o estigueu avorrits i vulgueu jugar i posar a prova les vostres habilitats psicomotrius!



1


Com sempre a l'escola fem un rotllana i fent els gestos que ja sabem mentre diem la paraula “psicomotricitat”:

“PSI”: fem que si amb el cap
“CU”: ens toquem el culet
“MU”: fem mu com la vaca
“TRI”: fem un triangle amb els dits
“SI”: fem que si amb el cap
“TAT”: ens tapem i destapem els ulls


2

Per escalfar una mica avui farem un estiraments i mourem :


  • Asseguts a terra i amb les cames estirades, ens anirem a tocar la punteta dels peus.
  • Després farem el mateix però ho farem aixecats del terra
  • Obrirem molts els braços com si ens acabessim de despertar
I per últim anirem movent les parts del cos una per una lentament... el cap, els braços, els dits, les mans, el cul, les cames, els peus....


3
Aventures al carib!

Per a aconseguir superar aquesta aventura i arribar al cofre hauràs de superar una sèrie de proves i salvar els perills que ens podem trobar.

Les proves les podeu fer més fàcils o més difícils depenent de la vostra edat, sobretot en els llançaments (podeu augmentar la distància, menys intents per a aconseguir el repte, augmentar el nombre de llançaments amb les pilotes o llançar dues alhora, intentar un cicle de 3 pilotes...), a l'hora d'augmentar el temps dels equilibris, de fer més salts.

Aquí tens el panell que pots imprimir el mapa i decorar-lo al teu gust.






Normes del joc:

1.Es tira en ordre el dau i faig el repte que m'hagi tocat.

2.Si fallo un repte em quedo una tirada sense llançar el dau.

3.Puc demanar ajuda i si ho supero qui m'hagi ajudat avançarà una casella sense haver de fer aquest repte.





Les fitxes:



1.Pots utilitzar fitxes de colors de parxís per a jugar.

2.Pots triar un d'aquests pirates, imprimir-ho, acolorir-ho i retallar-ho.

3.Pots copiar-ho o fer un dibuix d'un pirata i fer-ho servir com a fitxa.





Proves del joc:

1. Mantenir un globus en l'aire 15 segons o colpejar-lo 5 vegades seguides amb el cap sense que caigui a terra. Tu tries.

2. Fes el patró creuat! P3 drets, P4 aixecant els peus i P5 fent el soldat!

3. Avança per l'escala fins a la casella 13.

4. Saltar a la corda 5 vegades seguides. Si no tens corda amb l'escombra i dos tetabricks de llets , hauràs de saltar 5 vegades seguides a cada costat. (10 salts)

5. Llançar un objecte 3 vegades amb cada mà i agafar amb la mateixa mà.

6. Anar a l'habitació més llunyana d'on estiguis jugant sense tocar el terra amb els peus (pots utilitzar 2 fulles de periòdic, revista, folis, coixins...) O bé si t'ajuden pots fer el carretó.

7. Amb 15 pilotes, boles de paper Albal, boles paper reciclat, parells de mitjons, ninots,....., divideix l'habitació, el Menjador o on jugueu, en dos camps i repta a un jugador. Durant 1 minut heu de llançar-vos les pilotes a l'altre camp. Guanya el que menys pilotes té en el seu camp en finalitzar el minut. El jugador que guanya avança una casella sense haver de fer aquest repte. ( com el joc que fem a la classe de psico! )

8. Llençar un objecte 6 vegades: 3 amb cada mà i agafar amb la contrària.

9. Llença l'àncora... Estàs una tirada sense participar.

10. Portar una pilota (de ping-pong, feta amb paper Albal, mitjons......) sobre una cullera amb la boca des d'un costat a un altre del lloc on jugues.

11. Avança per l'escala fins a la casella 19.

12. Donar 3 tocs amb el peu al rotllo del paper higiènic sense que caigui. ( si fas p3 1, p4 els que surtin , p5 provem si surten fer mínim 2!)

13. Mala sort. Retrocedeix per l'escala fins a la casella 3.

14. El pal d'escombra a terra i a un costat deixem 3 llapis. Hem de passar-los a l'altre costat fent servir únicament els peus. Tens 1 minut.

15. Anar al lloc més llunyà del que estiguis jugant a peu coix i tornar amb l'altre peu.

16. Llença l'àncora... Estàs una tirada sense participar.

17. Fes un recorregut per la teva casa amb cadires i realitza'l arrosseguen-te per sota d'elles.

18. Color o lletra. Has d'agafar 3 objectes del color o que comencin per la lletra que digui un altre jugador.

19. Mala sort. Retrocedeix per l'escala fins a la casella 11.

20. Els pirates t'han atrapat. Torna a la casella de sortida.

21. Avança per l'escala fins a la casella 19

22. Marca a terra o en una taula un recorregut i has de fer-lo bufant la pilota de ping-pong (o una boleta petita de paper Albal) sense sortir-te d'ell.

23. Encistellar a una paperera o cub 3 pilotes llançades des de: P3 mínim 1 metre, P4 mínim 2 mestre i P5 us reto a fer-ho a 3 metres! Per calcular els metres feu passes!

24. Has de fer el mateix recorregut de la casella 22 amb una xapa amb el dit i sense sortir-te d'ell.

25. Per P3 saltem amb dos peus mentre girem , P4 saltem a peu coix mentre girem sobre nosaltres mateixos i P5 Realitza 5 salts amb gir sense perdre l'equilibri

26. Mala sort. Retrocedeix per l'escala fins a la casella 21.

27. Posa't un objecte sobre el cap (o qualsevol part del cos) i vés-te'n fins al lloc més allunyat d'on estiguis jugant sense que et caigui. No val subjectar-ho amb les mans.

28. Col·loca 3 objectes (llaunes buides, ampolles buides) sobre una taula i a 2 o 3 metres de distància has de llançar uns mitjons aparellats i derrocar-los. 6 intents.

29. Aguantar en equilibri sobre un peu 15 segons. Després altres 15 segons sobre l'altre peu.

30. PROVA FINAL: Fer el ball del quadrat dels Rebos.






21/04/20

BOOOOONDIIIIIAAAAAA! Aquests dies estan sent uns dies plujosos, tal com diu a l’abril, aigües mil! Però no per això no hem de fer res! Així que avui des de psico us presento dues sessions! Una enfocada en la primavera i l’altre en la llegenda del cavaller Sant Jordi! Espero que us ho passeu molt bé i sobretot que moveu molt l’esquelet a casa.

Una abraçada molt i molt gran!

1ª Sessió


Dracs, cavallers i princeses

El més adequat seria fer la sessió havent explicat abans el conte de la llegenda de Sant Jordi per tal que els infants puguin representar els personatges i deixar volar la seva imaginació. Així que us animo famílies a dedicar 5 minutets per explicar la llegenda o bé veure-la en video aqui! Es tracta d’una sessió en la qual podeu utilitzar disfresses i robes, incorporant nou material que aporta màgia  inspirat en aquesta bonica llegenda.


1
Comencem fent una rotllana i com sempre fent els gestos que ja sabem mentre diem la paraula “psicomotricitat”: 

“PSI”: fem que si amb el cap 
“CU”: ens toquem el culet 
“MU”: fem mu com la vaca 
“TRI”: fem un triangle amb els dits 
“SI”: fem que si amb el cap 
“TAT”: ens tapem i destapem els ulls 

2
Avui ens mourem com sempre abans de començar pero aquest cop, ho farem com si fossim els persoantges de l'història....
  • El cavaller Sant Jordi: caminant amb força a les cames i pas ferme...
  • El cavall: cavalcant 
  • La princesa: com cadascú s’imagini que camina la princesa; ballant, de puntetes, elegantment… 
  • El drac: a quatre potes 


3
Construïm un castell o una cova

Amb materials que tingueu per casa podeu construir el castell de la princesa, de Sant jordi o be la cova on viu el drac. Utilitzeu coixins, poseu cadires fent un sostre amb una manteta, caixes… Quan tingueu el castell podeu jugar i representar la llegenda de Sant Jordi o inventar-ne una de nova! El drac pot estar amagat a la cova i Sant Jordi va a buscar-lo o, al revés… el drac volta pel bosc i Sant Jordi el porta fins la cova… O la princesa construeix un castell més modern i gran… Imagineu! 


En aquesta activitat els nens i nenes agrairan l’ajuda de l’adult i, alhora és un moment bonic a compartir d’ajuda mutua, de creació i creativitat entre pares i fills. 


4
Fem teatre!
Després d’estar concentrats construint una cova o un castell és moment de posar-se disfresses, robes o una capa i jugar lliurement en aquell ambient de llegenda que heu creat. Caminar, correr, saltar, ajupir-se, saltar, imaginar, crear, riure, gaudir…

Podem recrear-nos en preparar la disfressa dels personatges:
  • Fer una corona de rei amb cartolina, fer un“cavall” pel cavaller amb un pal d’escombra o pal de fregar…i també fer una espasa amb cartró.
  • Enganxar una cresta a una caputxa de la roba fer un drac, buscar un vestit que sembli de princesa…
  • També podem disfressar-nos amb maquillatge de la cara.

Els hi fa molta gràcia que sigui d’allò més versemblant, si podeu posar un llençol al menjador a mode de cortina, millor,  i en una banda posem cadires on s’hi asseurà qui li toqui fer de públic.

A l’altra banda sortiran els artistes:

Els infants faran els paper principals: El drac és el personatge més desitjat per ells, normalment…

I sobretot, fer la presentació de l’espectacle i dels actors i actrius amb solemnitat.

En aquestes edats va bé que un adult faci de narrador, perquè no perdin el fil de la història.

  • Es pot repetir varies vegades la representació, tot canviant cadascú de personatge, tal com fem a l’escola.
  • I sobretot, en acabar, que no faltin els forts aplaudiments!!!

5
Moment de recollir
Quan s’ha acabat el joc és moment de recollir tot el material utilitzat. Els nens i nenes  són molt col·laboradors i recullen super bé a les sessions de psico! Cal que siguin responsables d’endreçar l’espai i deixar la zona tal com s’ha trobat. Podeu utilitzar estratègies com les següents: 



  • A veure qui posa més coixins al seu lloc. 
  • Posarem un cronòmetre (per ex: 2 min), a veure si quan soni l’alarma està tot recollit, corre! 
  • Recollim entre els dos? Vinga, que t’ajudo! 
  • Posar una cançó que recordi el moment de recollir 
  • Posem una cançó i, hem d’aconseguir que quan acabi la cançó estigui tot recollit. 


6
Finalitzant la sessió
Com ha estat una sessió de joc molt imaginativa i amb molt moviment és moment d’aturar la ment i pensar sobre el que s’ha fet. Seieu tranquilament a terra o al sofà amb el vostre fill i feu-li preguntes que l’ajudin a pensar i ser conscient del que ha viscut. Per exemple: 
Com ho has passat quan jugaves? 
T’ha agradat construir el castell? 
Què és el que més t’ha agradat de la sessió que hem fet avui? 

Si el nen/a vol pot fer un dibuix de la sessió de psico d’avui. Quan acabi de dibuixar podeu preguntar-li què ha dibuixat i anar escrivint el que us va dient. 

Que vagi bé la setmana i que tingueu un feliç dia de Sant Jordi a casa! 



2ª Sessió



LA PRIMAVERA! 
1
Comencem la sessió com sempre fent els gestos que ja sabem mentre diem la paraula “psicomotricitat”: 
  
“SI”: fem que si amb el cap 
“CU”: ens toquem el culet 
“MU”: fem mu com la vaca 
“TRI”: fem un triangle amb els dits 
“SI”: fem que si amb el cap 
“TAT”: ens tapem i destapem els ulls 


2
Ens movem com...
Recordem els animals i insectes de la primavera, i ens anem movent com ho fan ells. 

Algunes idees: 

Em desplaço com... 
  • Una papallona, movent les ales suaument. 
  • Un cuc, arrossegant-me pel terra. 
  • Ocells amb grans ales, moc els braços lentament. 
  • Ocells petits, camino de puntetes i moc les ales ràpidament. 
  • Abelles, buscant una flor. 
  • Marietes, simulant el cos arrodonit. 
  • Cargols, arrossegant-me poc a poc. 
  • Una aranya petita que camina molt ràpid 
  • Una aranya gran, que camina lentament amb les potes ben estirades 


3
Les flors desperten
Els participants són flors que estan adormides. Amb aquesta activitat simularem l’inici de la primavera mentre ens movem al ritme de la música. Quan aquesta sona, els participants s’han de moure al ritme de la música com si fossin flors que es desperten. Comencen adormides i es van despertant poc a poc. Al principi són llavors que estan sota terra en posició fetal, es van posant de genolls i la llavor comença a brotar. Van movent el cap, s’aixequen amb calma i comencen a moure els braços fins que acaben estirant-los cap a dalt i estirant tot el cos fins que la flor s’ha fet gran i els colors brillen. 

Música recomanada: Vals de las flores, Tchaikovsky


4
Abelles
Poseu coixins per terra separats entre ells, els coixins simulen flors. Es tracta de moure’s com abelles mentre sona la música, movent els braços com si fossin ales. Aneu parant la música cada 10 segons aprox. Quan pari la música les abelles s’han de posar sobre una flor (coixí). Quan torni a sonar la música les abelles continúen volant entre les flors. 



Música recomanada:




5
Massatges de pluja

Acabem la sessió amb un massatge inspirat en la primavera. Podeu posar una música relaxant o bé gaudir del silenci o d’una conversa íntima amb el vostre fill o filla. 

És el moment de baixar la intensitat física i mental, retornar a la calma. Aprofiteu per a compartir aquest moment amb els vostres fills. Els encanta fer massatges, podeu estirar-vos a terra mentre li feu un massatge al vostre fill o filla, simulant que els vostres dits són la pluja de la primavera: primer comença a ploure poc a poc i els dits van tocant el cap, l’esquena, les cames i els peus suaument. 

Mica en mica va pujant la intensitat de la pluja i els dits es mouen cada vegada més ràpid, podeu inventar que hi ha trons, llamps… Finalment la intensitat de la pluja va disminuint alhora que ho fa la del massatge, tornant a la pluja suau del principi. Els núvols marxen acaronant el cos del petit i surt el sol. Podeu fer canvi i que el nen o nena us faci el massatge a vosaltres. 




Música recomanada: So de pluja i piano.




14/04/20

El Dau de psicomotricitat

Podeu fer la sessió de psico amb els vostres fills i filles, com un nen més o bé com a acompanyants estant al seu costat i guiant l'activitat. Els agrada molt que estigueu pendents del que fan, de com es mouen i reconegueu quan aconsegueixen fer un moviment amb una paraula bonica.

1
Comencem la sessió com sempre fent els gestos que ja sabem mentre diem la paraula "psicomotricitat":
"SI": fem que si amb el cap
"CU": ens toquem el culet
"MU": fem mu com la vaca
"TRI": fem un triangle amb els dits
"SI": fem que si amb el cap
"TAT": ens tapem i destapem els ulls


2


Després fem una rotllana i aprfitem per practicar el patró i per fer alguns estiraments! Obrir les cames, tocar-nos els peus sense doblegar els genolls, fem equilibir a un peu....



3 

I ara que estem llestos! Us presento el joc del DAU per treballar la psicomotricitat des de casa! És molt fàcil, ja que l'únic que necessiteu és un dau! Aquest dau o bé el podem agafar d'algun joc que tinguem per casa o bé el podem crear nosaltres decorant-lo! Aquí teniu un petit tutorial de com fer-ne un!


Cómo hacer un dado - 3 pasos

Què? Ja teniu el vostre? Doncs ara també el podeu decorar i publicar a les xarxes socials o bé penjar-lo al clickedu perquè el pugui veure... Però ara anem a jugar!

El joc és molt fàcil, només haurem de llençar el dau i segons el número que ens toqui, haurem de fer o una cosa o un altre!

Número 1: Has de fer 10 salts a peus junts! Però salta molt amunt eh!
Número 2: T'ha tocat! Fes una tombarella! O bé sinó et surt, fes la croqueta... però t'animo que provis de fer la tombarella amb l'ajuda del pare o la mare!
Número 3: Vinga a saltar! Aquest cop toca fer 10 Salts però a peu coix!
Número 4: oh! Estàs preparat i preparada per passar per sota d'una taula, dues cadires I un llit! Doncs vinga que fas tard! (sinó pots passar per sota d'algun lloc, pots triar-ho tu!) 
Número 5: Has de fer el patró creuat! 1,2,3,4,5,6,7,8,9 10
Número 6: Corre fins a la porta i torna el més ràpid possible!

Figura Juego De Mesa Con Dados Blancos. Cifras Parchís. Diseño ...
Aquí teniu un nivell més avançat segons els cursos!

P3
Número 1: Salta a peu coix durant 30" imitant el soroll d'una gallina! 
Número 2: Camina com un gatet per tota la casa, fent el soroll que fa!
Número 3: Pujat amunt del sofà i imita un arbre! 
Número 4: Fes la serp pel menjador , fent ssssssss.....
Número 5: Aguanta l'equilibri a dalt d'un coixí durant 30 segons.
Número 6: Fes 10 voltes sobre tu mateix! 

Dibujo de el gato encantado pintado por en Dibujos.net el día 09 ...

P4:

Número 1: Agafa aire pel nas i després treu-lo per la boca! I si tens un globus, el pots inflar! però sempre agafant aire pel nas!
Número 2: Balla la cançó del chu-chuwa
Número 3: Fes dues tombarelles! O sinó 5 croquetes!
Número 4: Fes equilibri sobre una línia del terra o bé a dalt d'un coixí però a peu coix!
Número 5: Agafa una pilota i llença-la dins d'un cubell o caixa o el que sigui!
Número 6: Fes el patró creuat aixecant els peus!


P5:
Número 1: Estirat a terra, tanca els ulls i aguanta uns 30 segons, relaxa't
Número 2: Fes el patró creuat de genolls, dret, aixecant genolls i al cul també!
Número 3: torna a llença el dau i el número que et toqui fes-ho 2 cops! 
Número 4: Balla una cançó però cada cop que et parin fes l'estàtua! A peu coix, imitant un animal, un objecte...
Número 5: Fes 5 tombarelles! 
Número 6: Imita una serp, un ocell ponent un ou i al pare i la mare anant a comprar i fent el dinar!


Si feu qualsevol activitat del blog feu-me arribar algun video o alguna foto, i així ho veig! 

Que vagi molt bé el dia! PETOOOOOONSSSS!


NOUS MÒDULS A PSICOMOTRICITAT | Escola Jacint Verdaguer









30/3/20

Hola Hola! Aquí teniu uns petits vídeos del vostre mestre de psico que us troba molt  a faltar! Allà trobareu des d'idees que podeu fer a casa, exercicis d’animal flow i fins i tot un petit circuit casolà!



I ah! Si teniu més idees vosaltres, immortalitzeu-les i feu-les arribar als canals de l'escola ! O bé quan tornem a l’escola m’ho podeu ensenyar!

   

 JUGUEM? 



ANIMAL FLOW !



Circuit #joemquedoacasa 





Apart del meu video deixo petites orientacions que va donar la Generalitat per fer psicomotricitat: 



  • Proposar jocs que requereixin desplaçar-se, imaginant itineraris o seguint-ne de fixos, lliures o amb obstacles elaborats amb elements i mobiliari domèstic, amb diferents formes de marxa: caminant, saltant, a peu coix, arrossegant-se o rodolant... 
  • Fer activitats que necessitin equilibri i coordinació -per la superfície on es desplacem, per la trajectòria seguir o la pròpia naturalesa del joc que es proposi-, amb elements com pilotes, dianes, bitlles … 
  • Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris... sempre que sigui possible. 




23/03/20
Hola ! Que tal ha anat aquesta setmana? Heu mogut una mica l'esquelet a casa amb la família? Segur que sí! I si no ja feu tard en fer-ho... Vinga som-hi!

Jo trobo a faltar a l'escola i estar a la classe de psico, espero que vosaltres també! És per això que aquest cop us deixo una sessió de psico perquè pugueu fer a casa.



1 

Primer de tot, fem una rotllana com fem quan arribem a la classe de psico, i ja que estem en rotllana amb els pares i mares... Aprofitem per practicar el patró creuat! Asseguts, drets, aixecant les cames...





Perfecte ja heu fet la rotllana i el patró creuat! Doncs seguim, per moure'ns una mica ens podem moure com si fossi'm animals! Si, si animals com per exemple:



  • Camino com un gat 
  • Volo com un ocell 
  • Saludo com un elefant, amb la trompa 
  • M'arrossego com una serp 
  • Camino com un pingüí 
  • M'estiro com una girafa 
  • .... ara us toca imaginar a vosaltres. 




Ara que ja ens hem mogut una mica, anem a jugar amb parelles! Podem fer-ho amb una pilota o un globus, o bé amb les dues coses que tenim temps! El que hem de fer és que no caigui a terra la pilota/globus:





  • Ens posem la pilota entre les panxes i caminem una mica 
  • Ens posem la pilota entre les cames i la passem de cames a cames 
  • Ens posem la pilota entre les esquenes i també caminem una mica 
  • O bé la tirem cap amunt I abans d'agafar-la piquem de mans! És tot un repte! Oi que és difícil? I sinó sempre podem picar 2 cops o els cops que pugui abans d'agafar-la!..... 
Podem inventar jocs amb la pilota que van sorgint, fent ús de la creativitat!


4 


Per acabar arribat el moment de relaxar-se... Amb la mateixa
pilota o globus podem fer un massatge per tot el cos amb música relaxant de fons. En parella, un fa el massatge a l'altre passant la pilota pel cos i després ens canviem! Podeu fer servir un altre objecte o un pinzell o unes plomes....

                     


23/03/20
HOLA Famílies! 

com VAN AQUESTS DIES DE CONFINAMENT? ESPERO QUE ESTIGUEU FENT UNA MICA D'ESPORT I JUGUEU MOLT A CASA! QUE TOT I QUE NO PODEM SORTIR PODEM MOURE'NS PEL Passadís, TERRAT, MENJADOR...


Fa UNA SETMANA que penso QUÈ PODEM FER DE PSICO PER CASA, I QUE MILLOR QUE FER ALGUN CIRCUIT PER Practicar L'EQUILIBRI, LES Tombarelles, ELS SALTS... Doncs ENDAVANT! AMB L'AJUDA DE TOTS PODEU FER UN GRAN CIRCUIT PER CASA AMB CADIRES, TAULES, CATIFES, JOGUINES... Aquí teniu un exemple!







A MÉS A MÉS, PODEM FER NEUROMOTORS! ELS PARES no saben EL QUE SÓN? DONCS ELS HI PODEU ENSENYAR COM FEM EL PATRÓ CREUAT, LA SERP I EL GATET! PERÒ CLAR POTSER NO US ENRECORDEU... Així QUE US HE FET UN PETIT Vídeo De què SÓN ELS NEUROMOTORS I TAMBÉ Alguns Jocs AMB MATERIAL DE CASA!




I PER ÚLTIM A CASA TAMBÉ PODEU BALLAR COM FEM A PSICO! AQUÍ TENIU ALGUNS ENLLAÇOS DE CANÇONS PER PRACTICAR I CONÈIXER LES DIFERENTS PARTS DEL COS! AH! I TAMBÉ PODEU FER EXERCICIS DE RELAXACIÓ AMB ELS PARES I MARES, PER TORNAR A LA CALMA QUE SEMPRE VA BÉ! 













ESPERO QUE ENS TORNEM A VEURE D'AQUÍ POQUET! I APROFITEU AQUESTS DIES PER JUGAR, INVENTAR I EXPERIMENTAR AMB TOT ALLÒ QUE TINGUEU A CASA!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...